Vad i hela friden ska vi Teslaägare göra nu? skriver Nettavisens politiska redaktör Eric Stephansen. Artikeln åtföljs av ett foto på Elon Musk som gör vad den hycklande vänstern har bestämt är en nazisthälsning.
Stephansen medger det: Han tycker ibland att det är pinsamt att köra runt i sin 11 år gamla Tesla.
Att barn och vuxna arbetar under omänskliga förhållanden i koboltgruvorna i Kongo, för att han ska kunna köra runt i en elbil, är inte anledningen till att Stephansen skäms.
Men det finns ingen anledning att oroa sig för att Stephansen och resten av Norges hysteriska vänster ska drabbas av svår och obotlig Trump Derangement Syndrome (TDS), eftersom Document som alltid kommer till undsättning.
Vi presenterar här en omfattande guide till elitens nästa elbilsköp, en plan som garanterat kommer att hjälpa människor som nu känner att de kör runt i en MAGA-hatt på hjul.
De cirka 50 000 registrerade Tesla-bilarna i Norge kan helt enkelt köras utför ett stup eller sättas i brand. Det är inte särskilt miljövänligt, men det har ändå aldrig haft något med miljön att göra.
Det kan de bara erkänna. Det handlar om status och att kunna säga till oss vanliga människor: ”Titta på mig, jag bryr mig om miljön, det gör inte du”.
Porsches nya Taycan Turbo GT
En Porsche elbil är ett bra val, även om de är på den dyra sidan. Stephansen skriver om när han blev ”utmanad” av en Porsche på E6:an utanför Oslo och till slut såg Porschen i backspegeln.
Det behöver han inte uppleva längre, för Porsches nya Taycan Turbo GT med 1 092 hk är snabbare än Tesla och går från 0 till 100 km/h på 2,1 sekunder, jämfört med Tesla Model S Plaids 1,99 sekunder.
Det ser inte ut som om den säljs i Norge ännu, men det kommer den säkert att göra, och det är förmodligen en 24/7-insats för att fokusera på andra elbilar än Tesla. Startpriset är cirka 230 000 dollar.
Porsche Taycan Turbo GT